poniedziałek, 21 października 2013

W POSZUKIWANIU SENSU....

W POSZUKIWANIU SENSU… 


WITAM WAS!
Jesteśmy w piątkę:) Będziemy zastanawiać się jak żyć, aby ta egzystencja była jakościowo ciekawsza, lepsza, bardziej pozytywna.
Znajdą się tutaj również kawałki z zakresu autoterapii, psychoterapii, psychologii.

Jeżeli jesteście również, tak jak my, HOMO VIATOR, podróżujcie razem z nami w poszukiwaniu sensu naszej egzystencji.
"Nie jest ważne, co ze mną zrobiono. Ważne jest to, co ja sam zrobiłem z tym, co ze mną zrobiono" - J.P. Satre.

 Na pytanie jak żyć „tu i teraz” oraz świadomie, sensownie znalazłam bardzo prosty przepis:
1.ŻYJ TERAZ. Zajmij się teraźniejszością, a nie przeszłością lub przyszłością.
2. ŻYJ TUTAJ. Zajmij się raczej tym co jest obecne, a nie tym czego nie ma.
3. PRZESTAŃ WYOBRAŻAĆ SOBIE.DOŚWIADCZAJ TEGO CO RZECZYWISTE. 4.PRZESTAŃ NIEPOTRZEBNIE MYŚLEĆ. Zamiast tego, raczej zobacz i posmakuj.
5. WYRAŻAJ, a nie manipuluj, nie wyjaśniaj, nie usprawiedliwiaj, nie osądzaj.
6.PODDAJ SIĘ temu, co nieprzyjemne oraz bólowi, tak samo jak przyjemności.
7.NIE AKCEPTUJ ŻADNEGO „POWINIENEŚ” z wyjątkiem tego co naprawdę twoje.
8.WEŹ PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SWOJE CZYNY, UCZUCIA, MYŚLI.
9.PODDAJ SIĘ TEMU JAKI JESTEŚ. BĄDŹ TAKI JAKI JESTEŚ.
( Terapia Gestalt)


Autor:Angie

2 komentarze:

  1. Bardzo mi się podoba :-) Świetny pomysł Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, Angie :)
    Ja już mam zastrzeżenia: punkt 4. Brzmi tak, jakby całe myslenie było niepotrzebne! To jak to jest? Myśleniu STOP? :))

    OdpowiedzUsuń